Madden NFL 19 sponsras av Bose, Snickers och New Era

Madden nfl 19
Snickers, Bose och New Era blir officiella sponsorer av Madden NFL 19
  • EA och NFL meddelar att Snickers, Bose och New Era blir nya sponsorer av Madden Esports.
  • Alla tre har sedan tidigare långa avtal med NFL
  • Mästerskapet som avgörs i februari har en prispott på rekordhöga $700.000.

Madden NFL 19 backas av NFL

EA tillsammans med NFL har förklarat att man tar vidare ligans starka sponsoravtal med New Era, Bose och Snickers till den virtuella världen. I och med detta blir samtliga officiella sponsorer för Madden NFL 19 Championship Series. Mästerskapet som går av stapeln den 30e januari kommer ha Madden NFL’s högsta prispott någonsin på hela $700,000. Eventet som går under namnet ‘Super Bowl LIII-timed’ avgörs den 2a februari. Samtliga tre nya sponsorer kommer vara en viktig del av målet att bredda exponeringen av eventet.

Bose

Bose står bakom en avancerad ljud-teknologi åt självaste NFL och kommer nu ta med sin expertis in till den nya världen av esport.

På samma sätt som Bose tillhandahåller sin brusreduceringsteknik till NFL-tränare på sidlinjen för förbättrad spelkommunikation, tar vi med oss vår expertis och erbjuder spelarna våra QuietComfort 35 II-hörlurar för att hjälpa till med fokus och konkurrens.

Kyle Graham, Bose

New Era

New Era kommer att ta fram en officiell keps för mästerskapet samtidigt som märkets Hemma och borta-kollektioner kommer att synas för alla som tittar.

Detta konkurrenskraftiga spelinitiativ drar en hyperengagerad grupp av fans och ger oss ett nytt sätt att visa upp vårat varumärke som en av NFL: s officiella sponsorer.

Austin LaBoda, New Era

Snickers

Snickers kommer bygga vidare på deras lyckade koncept med NFL där man nu kommer introducera en ny serie ‘Mest tillfredsställande’-spelsekvenser inom esport. Alla dessa kommer hamna i Madden NFL 19 Championship Series “Årets ögonblick”.

För SNICKERS® är detta en naturlig och autentisk utvidgning av vår NFL-sponsring, eftersom Maddens tävlingssändningar är nästan identiska med den traditionella sportupplevelsen. Fansens engagemang är en högsta prioritet för vårt varumärke. Detta partnerskap ger oss ett direkt sätt att nå en passionerad och engagerad publik som är oöverträffad i världen.

Jess Donato, SNICKERS.

Madden NFL 19 förutspår vinnaren av Super Bowl LIII

Madden NFL är inte bara ett av dom mest populära och sålda sportspelen utan har även visat sig ha en smått charmig sida av att vilja förutspå vinnarna av Super Bowl-finalerna. Och all statistik runt om. Hittills har man en hit-rate på 66% rätt av mästerskaps-vinnare. Men man förutspår även en hel del statistik som brukar kunna vara anmärkningsvärt nära slutresultatet. Bland annat 2015, då man förutspådde rätt vinnare, rätt resultat och rätt MVP. Samt Tom Brady’s statistik som var extremt nära där man hade förutspått att Tom skulle nå 335 yard och 4 touchdowns, vad resultatet blev? 328 yards och 4 touchdowns.

Så hur slutar då årets final? Ska vi tro Madden NFL så blir resultatet 30-27 till La Rams efter en stark comeback.

Det har även blivit populärt att betta på Madden NFL.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *